На початок » 2009»Січень»5 » Благодать, мир та милість від Христа Спасителя, що народився у Вифлеємі.
УВАГА!!!
Сайт переїхав на новий сервер за адресою: http://www.spilka.pt/ Цей проект оновлюватися не буде і залишається в архіві
Благодать, мир та милість від Христа Спасителя, що народився у Вифлеємі.
16.59
З Божої милості Архиєпископ Константинополя, Нового Риму і Вселенський Патріарх
До повноти Церкви
Благодать, мир та милість від Христа Спасителя, що народився у Вифлеємі.
Улюблені брати і діти в Господі!
Великий і святий день Різдва засяяв як матір усіх свят, запрошуючи кожного з нас до духовного піднесення і зустрічі з давніми днями, які дали для нас Немовля. Святий Іван Дамаскін наголошує: «За волею Бога і Отця Єдинородний Син і Слово Боже і Бог, Що в лоні Отчому перебуває, Єдиносущний Отцю і Святому Духові, Предвічний і Безначальний» сходить до нас, Своїх рабів, «і Бог цей досконалий, людина досконала стає і звершується із всього нового саме нове, тільки нове під сонцем» (Про православну віру). Це втілення Сина Божого не тільки символічне, як інші втілення численних богів у міфології, це реальність, дійсно нова реальність, лише нова річ під сонцем, яке відбулося у конкретний історичний момент, за царювання імператора Октавіана Авґуста близько 746 року (відповідно до нових астрономічних даних) від заснування Риму, серед конкретних людей, у домі і роді Давидовому (Лк. 2.4), у певному місці, а саме Вифлеємі Юдейському, з дуже конкретною метою: «Він став людиною, щоби ми могли стати богами» у відповідності з влучним висловом Святого Афанасія Великого. («Божественне Втілення», 54). Цей факт втілення Бога Слова дає нам можливість досягти найвіддаленіших меж нашої природи, що не ототожнюється ні з «доброю і порядною людиною» давніх греків, ні з «чеснотою» і «праведністю» філософів, ні зі спокоєм буддистської нірвани, ні з переборенням так званої карми через послідовні реінкарнації форм життя, ні з «гармонією» нібито суб’єктивних елементів якоїсь фантастичної «життєдайної сили», ні з чимось іншим, але є онтологічним переборенням тління і смерті через Христа, нашим прилученням до Божественного життя і Його слави та благодатним з’єднанням через Нього з Богом Отцем у Святому Духові. Це наша кінцева межа: особистий союз із Триєдиним Богом! І Різдво Христове не обіцяє будь-яких розпливчастих блаженств або абстрактної вічності, але дає нам «у наші руки» можливість особистої участі в Божественному священному житті і любові у безкінечному зростанні. Воно дає нам можливість не тільки «щоб усиновлення ми прийняли» (Гал. 4.5), але й «стали учасниками Божої Істоти» (2 Петра 1.4). Звичайно, на тлі глобальної кризи в наш час ці істини звучать дивно. Надії, покладені більшістю людей на світських «богів», щодня посоромлюються трагічними способами. Людська істота принижується і знищується посеред цифр, машинам, комп’ютерів, фондових ринківи, та різнобарвних прапорів ідеологічного опуртунізму. Природа зношується; довкілля стогне, молодь у розпачі і протестує проти несправедливості сьогодення та невпевненості у майбутньому. «Темрява, хмара та мряка» (Повтор. 4.11) панують у нашому світі і складається враження, що існує реальна небезпека, що затьмариться світло надії, яке сходить від зорі у Вифлеємі, і заглушиться ангельський гімн загальної радості – «Слава Богу на висоті, і на землі спокій, у людях добра воля» (Лк. 2.14). Однак, Церква закликає всіх до тверезих роздумів, повторної оцінки першочергового у житті, та осягнення в «іншому» слідів божественного образу. Більше того, Церква не перестає проголошувати з усією силою надбаного нею двотисячолітнім досвідом, що Дитина, Яка лежить у яслах Вифлеєму, є «надією усіх кінців землі», Словом і сенсом життя , спасінням, яке послав Бог Своєму народові, тобто усьому людству. З нашої мученицької Кафедри Великої Церкви Христової у Константинополі ми з великою любов’ю ділимось цією доброю новиною з усіма дітьми Вселенського Патріархату в усьому світі й зі всіма тими, хто шукає Бога. Хай будуть з усіма вами благовоління, мир, благодать і спасительний дар Єдинородного Сина Божого, Який заради людей і нашого спасіння зійшов з небес і тіло прийняв від Духа Святого і Марії Діви, Якому належить слава, держава й честь та поклоніння, разом з Отцем і Святим Духом на віки.
Фанар, Різдво Христове 2008 року.
† Патріарх Константинопольський Варфоломій Щирий за всіх вас молитвенник до Бога